5 snadných způsobů, jak zrychlit metabolismus

IMG_20190830_164525 - kopie.jpg

Milí zákazníci,


zdá se Vám, že je Váš metabolismus pomalý? Zhubnout i jediné kilo Vám dá obrovskou námahu? Inspirujte se v novém článku - těchto 5 jednoduchých tipů Vám pomůže spalování zase rozjet!


1. Posilujte

Je pro Vás posilovna sprosté slovo? Při představě zpocených „steroidových goril“ se otřesete odporem? Případně se držíte názoru, že posilování není nic pro ženy? Chyba! Abyste měli funkční zdravé tělo a metabolismus, je potřeba budovat svalovou hmotu – a čím jste starší, tím více na tom záleží! Procházky a běh jsou sice fajn, ale v tomto ohledu Vám udělá větší službu právě fitko.

Cvičit ale můžete i doma – pořiďte si činky nebo posilovací stroj, případně zařaďte cviky s vlastní váhou, dělejte dřepy, kliky, cokoliv, zkrátka neseďte celé dny jenom na židli nebo u televize. Čím více svalové hmoty si vybudujete, tím více v klidu spálíte :-)

 

2. Přidejte tuky

Tuky? Tuky?! Ano, čtete dobře! Tuky jsou prostě „pohon“ – stejně jako oleje pro auta, tak i pro Vaše tělo :-) Pokud se tukům úzkostlivě vyhýbáte, nejenom že se ochuzujete o skutečně dobrá jídla, navíc se Váš organismus může bránit tím, že si své vlastní tukové zásoby zuby nehty drží. Samozřejmě ale není tuk jako tuk, vybírejte si proto dobře. Průmyslově zpracovaným kuchyňským olejům a smaženým jídlům se klidně vyhněte, naopak zařaďte čistá ořechová másla Nutspread.cz, obyčejné máslo nebo kokosový olej. A nezapomeňte ani na tučné ryby třeba v podobě tresčích jater – dodají Vám esenciální omega-3 mastné kyseliny.

 

3. Vyhoďte umělá sladidla

Ať už si myslíte, že jsou umělá sladidla karcinogenní nebo ne, při hubnutí Vám nepomohou – právě naopak! Umělá sladidla klamou mozek, protože přináší sladkou chuť, a přitom nulový kalorický obsah – taková situace není pro tělo normální a logicky se jí brání. A výsledek? Sníte uměle slazený pokrm a máte tendenci jíst dál a dál… Vedle toho umělá sladidla jako každý cizorodý průmyslově zpracovaný produkt zadržují vodu v těle - a asi budete souhlasit, že opuchlost nikomu nepřidá ani na kráse, ani na motivaci…

 

4. Jezte častěji

Tohle může znít jako hodně oldschoolová poučka, ale nebojte - rozhodně tu nikoho nenutíme jíst každé dvě hodiny, aby si „zrychlil metabolismus“ :-) Na druhou stranu, pokud jíte třeba jenom 2x denně a to až ve chvíli, kdy máte opravdu velký hlad, je dost možné, že nárazově spořádáte mnohem víc, než byste chtěli nebo potřebujete. Zkuste zařadit pro změnu i menší svačinu – vlčí hlad Vás nedohoní a třeba se obejdete bez večerního plenění ledničky. Změna je pro metabolismus také dobrá, takže určitě nemáte co ztratit!

5. Vynechte pivo :)

Tohle asi bude některé hodně bolet, ale… Pokud se snažíte marně ze všech sil shodit a kromě pár piv neděláte více méně žádné chyby, pak vězte, že pivo chyba je – a rozhodně ne malá! Pivo má jednak velmi vysoký glykemický index, takže rychle zvýší Váš krevní cukr - a rychle putuje rovnou do tuků, jednak zvyšuje chuť k jídlu, takže spolu s jedním pivem často spořádáte zbytečně spoustu jídla – a po něm i několik dalších piv, „aby Vám vytrávilo“ :D A co se týká metabolismu, je to opět špatně: Alkohol je totiž pro tělo „otrava“, takže ve chvíli, kdy ho do sebe nalijete, vyděšený organismus se začne zabývat jeho zpracováním, namísto aby spaloval tuky a cukry, které jste snědli přes den v jídle. A Vy pak nabíráte a nabíráte…. Už chápete? Zkuste zkrátka popíjení piva omezit - a uvidíte, že se začnou dít zázraky :)

 

Tak a je to – 5 způsobů, jak si zrychlit metabolismus :) Který z nich pro Vás bude nejjednodušší a který naopak nejtěžší? Dejte nám vědět do komentářů!


Potřebujete poradit víc? Nechcete nabírat další kila? Napište mi, sestavím Vám jídelníček na míru! Info najdete v tomto odkaze. Těším se na spolupráci! Táňa :)

Zajímá vás, co je u nás nového?

Sledujte nás