Budějovické Mlsalky: "Mít doma sáček cukru? Neexistuje!"

107696393_147579060300529_3285216844845920159_o.jpg

Co je tajným snem každé ženy? Přece mlsat a nepřibrat :D! Své o tom ví dvě mladé a úspěšné dámy z Českých Budějovic Jana a Lenka - proto založily firmu Mlsalky, učí fanoušky zdravě péct, méně sladit, více cvičit a najít si v tom všem ten správný balanc a radost ze života. Z čeho dělají své úžasné dorty, kde všude se s nimi můžete setkat a jaké mají plány do budoucna? Čtěte v novém rozhovoru!

Zdravím holky. Mlsalky aneb mlsáme bez výčitek, to je název Vaší firmy. Prozradíte mi, co jste nejčastěji mlsaly, než jste založily Mlsalky? A jak často potom následovaly výčitky svědomí :)? Měly jste někdy vyloženě závislost na cukru? 

Úplně všechno, protože sladké milujeme! A samozřejmě výčitek pak nebylo málo. Já (odpovídá Lenka, pozn.) navíc bohužel rozhodně nemám v genech být hubená, ať sním cokoli, takže se musím hlídat - a tedy mlsat zdravě :) Takto se zrodily Mlsalky. Co se týče závislosti na cukru, to asi nikdy tak daleko nedošlo, ale závislost na sladké chuti asi ano. A to dneska víme, jak krásně vyřešit :)

Na trhu jste teprve krátce a už máte v Českých Budějovicích i na sociálních sítích spoustu fanoušků. V současnosti se věnujete pečení zdravých dortů, na svém insta kanálu učíte zákazníky cvičit, méně sladit,.. Jaké jsou ale plány do budoucna – čemu budete věnovat nejvíc své energie? 

Své ,,zákazníky“ učíme celkově zdravému životnímu stylu. To znamená pravidelně cvičit - na IG máme každou neděli online lekce, o to se stará především Janča, dále jíst vyváženě s méně sacharidy a se žádným, ale opravdu se žádným cukrem. Doma například sáček s cukrem vůbec nevedu.

Co se plánů týče, chceme samozřejmě, aby naši fanoušci měli možnost naše dobroty i ochutnat. Korona hodně narušila naše plány, takže aktuálně to vypadá tak, že nejprve budeme 1-2x v týdnu péct do necukrárny Borůvka v centru Českých Budějovic.

Dále si naši fanoušci mohou už teď na našem webu stáhnout zdarma e-book s recepty na zdravé pečení.

A samozřejmě chceme jít nadále příkladem – pravidelně vařit, péct, cvičit a celkově ukázat, jak být šťastnou, moderní a zdravou ženou :)

Pardon, ale mlsat a zdravě – jdou tato dvě slova vůbec dohromady? Přece pokud mám nesladký „dezert“ ze skutečných a kvalitních surovin, pak nejde o žádné mlsání - a naopak ani „zdravého“ dortu nelze nemůžu sníst neomezené množství. Jak si tedy podle Mlsalek najít tu správnou rovnováhu?

Naše dezerty ale sladké jsou :)!  A někdy opravdu hodně. Během několika let jsem si vyzkoušela mnoho sladidel, protože jak jsem už uvedla, mám ráda sladkou chuť. Ale vždy jsem byla zklamaná výší sladivostí, anebo špatnou pachutí u stévie. Ale už cca 3 roky peču ze stévie Natustweet 1:1, kterou i prezentuji u receptů. Nemá žádnou pachuť a sladí úplně stejně jako cukr krystal. Takže nikdo nepozná rozdíl. A kvalitní a čerstvé suroviny jsou samozřejmostí.

Naše dorty jsou převážně z mandlové, lískooříškové, kokosové nebo pistáciové mouky - takže žádný cukr a klasická mouka s lepkem. Z ovoce si vybíráme většinou jen bobulovité druhy, jako jsou maliny, ostružiny, borůvky, aby si pochutnali lidé, kteří dodržují pravidla lowcarb stravování. Samozřejmě mají oříšky také svou kalorickou hodnotu, proto bych nedoporučovala sníst celý dort na posezení. I když je to někdy těžké :D Takže poslouchat své tělo a jeden kousek ke kafíčku je naprosto bez výčitek. Možná i dva :-)


Pečení, vaření, sociální sítě, online cvičení,.. to zvládáte vše takto samy ve dvou? 

Ano, zvládáme :) Je třeba mít práci v týmu vždy rozdělenou - každá plníme svůj díl práce, ale ve dvou se to lépe táhne. Jedna má na starosti kuchyň a vzdělávání se v oblasti výživového poradenství a druhá pravidelně on-line cvičí a zajišťuje web a e-shop.

Setkáváte se u lidí okolo sebe často se závislostí na cukru? Jsou podle Vás sladkosti tím nejhorším v současné výživě? Nejsou některé věci náhodou daleko horší - lepek, ztužené tuky, sója, umělá sladidla, konzervanty a barviva,… A co si myslíte o různých alternativních stravovacích směrech (raw, vegan, paleo,...)?

Já žádný styl stravování nikomu nevnucuju ani nic neodsuzuju. Sama na sobě testuji všechno možné a za posledních pár let se mi osvědčilo cukrfree a aktuálně i lowcarb stravování - prostě mi to vyhovuje nejvíce. Nejen, že mám stabilní váhu a jsem konečně spokojená sama se sebou, ale také mám dobrou náladu a především se mi zlepšila dříve problematická pleť. Asi bych doporučila každému si různé styly vyzkoušet anebo pak čerpat inspiraci od nás.

Ale nejsem typ, který by vše držel striktně na 100%, takže si i občas zahřeším. Vidím to tak z 90% zdravá strana a z 10% "prasečí dny".

Na snímku: Lískooříškový závin podle Mlsalek

Dnes se všude skloňuje zdravá výživa, ale zároveň občas odborníci varují i před tzv. ortorexií – posedlostí zdravou výživou, počítáním kalorií atd. Myslíte si, že je to opravdu problém? Co je podle Vás ještě zdravé a co už fanatismus? Mnozí hlavně mladí lidé posedlí tzv. fitness životním stylem dnes bez „krabiček“ a proteinových tyčinek nevyjdou z domu, nenajedí se v restauraci atd. – není to už přehnané :)?

Počítání kalorii beru jenom jako orientační bod. Protože je rozdíl, jestli sníte 1000kcal v oříškách anebo v hranolkách, tělo to zpracuje zcela jinak. Je rozdíl v množství tuků (oříšky) a sacharidech (hranolky). Ale toto by mohlo být samostatné téma.

Proti krabičkám nic nemám, pro lidi, kteří nemají čas si 5x denně připravit vyvážené jídlo, je to určitě dobrá cesta. A co se týče proteinových tyčinek, tak tady určitě pozor i na vysoké množství cukru. Já mám nejraději domácí lowcarb tyčinky (oříšky + vysokoprocentní čokoláda, nebo tyčinka ve stylu bounty tyčky.. ). A ty osobně u sebe nosím často - taková svačinka je hned při ruce a je to rozhodně lepší varianta, než kousnout rychle do rohlíku. Takže každý podle sebe. Neodsuzuji nic.

Spousta věcí do zdravého jídelníčku nepatří, nicméně jedna věc tam určitě patří – zdravé tuky :) Souhlasíte? Máme nyní velkou radost, že součástí Vašich výrobků jsou nově i naše krémy Nutspread :) Které Vám nejvíce zachutnalo a jaké využití pro ně ve své tvorbě najdete?

Ano, souhlasím! Jak jsem uváděla, aktuálně ujíždím na lowcarb stravování, které je celé postavené na zdravých tucích a zahrnuje mj. i spoustu oříšků. A to je vidět i na našich dortech. Oříškové mouky, kokosový olej, mascarpone, šlehačka, oříšková másla… A jelikož se blíží i čas na vánoční cukroví, tak tady se stanou rozhodně másla Nutspread důležitou složkou!

Znaly jste ořechová másla už předtím, než jste našly nás nebo jsou pro Vás naše krémy úplnou novinkou? Prozradíte zákazníkům a fanouškům, v jakých produktech se na ně budou moci u Vás těšit?

Oříšková másla znám, často je používám ráno na zdravé vafle a palačinky. Ale Vaše másla mi přijdou chuťově úplně někde jinde, než másla od jiných výrobců! I proto se těšíme na další spolupráci :)

Kokosovo-makové máslo Nutspread už používáme v našem dortu pod názvem Maková panenka a v oříškových dortech, aby splnily i požadavek na lowcarb (nízkosacharidové) stravování. Tam také použije mandlové a kešu máslo. A jak už jsem zmínila vánoční cukroví - tady se těším hlavně na Mandlové máslo s perníkem! Na snímku: Dort Maková panenka z másla Nutspread Mák a kokos :)

Je ještě něco, co byste chtěly doplnit nebo vzkázat našim čtenářům a zákazníkům?

Až ochutnáte Mlsalkovský dort s kombinací oříškových másel Nutspread, tak nebude chtít už nikdy nic jiného :)!

Děkuji za rozhovor a přeji hodně úspěchů a chuti do zdravého jídla :)

Chcete poznat Mlsalky a jejich tvorbu více? Mrkněte na jejich web Mlsalky a sledujte Instagram: https://www.instagram.com/mlsame_bez_vycitek/

Zajímá vás, co je u nás nového?

Sledujte nás

Přihlásit se k novinkám